Kultaranta Resort sijaitsee Naantalissa Luonnonmaalla keskellä kauneinta saaristoluontoa. Upean sijainnin ja määrätietoisen kehitystyön avulla alueelle on kasvanut monipuolinen vapaa-ajan, matkailun ja asumisen keskittymä.
Golfkentän lisäksi Kultaranta Resort operoi muun muassa kolmea ravintolaa, majoituspalveluita, koti- ja vierasvenesatamaa sekä hyvinvointi- ja liikuntapalveluita. Myös erilaiset yritystapahtumat ovat tärkeä osa yhtiön liiketoimintaa.
Toiminta kehittyy – entä laskutuskäytännöt?
Kultaranta Resortin toiminnan jatkaessa kehitysta ja kasvua huomattiin, että laskutukseen liittyviin käytäntöihin kului paljon aikaa. Erääntyneitä laskuja jäi helposti pitkäksikin aikaa roikkumaan ja maksamattomat laskut vaikuttivat negatiivisesti suoraan kassankiertoon.
Laskutuksen tehostamiseen ja järkeistämiseen tarvittiin luotettavaa kumppania ja tähän tehtävään valittiin suomalainen Finvoicer.
”Finvoicer valikoitui kumppaniksemme suosittelujen kautta. Olimme kuulleet yhtiön palveluista ja toimintamallista hyvää sekä lisäksi heillä oli valmiit integraatiot olemassa oleviin järjestelmiimme.”
Valmiit integraatiot, kotimaisuus ja suosittelut vaikuttivat Finvoicerin valintaan
Kultaranta Resortin operatiivinen johtaja ja partner Valtteri Myrskyluoto kertoo:
”Finvoicer valikoitui kumppaniksemme suosittelujen kautta. Olimme kuulleet yhtiön palveluista ja toimintamallista hyvää sekä lisäksi heillä oli valmiit integraatiot olemassa oleviin järjestelmiimme.”
Finvoicerin ohjelmistosta löytyi mm. valmis integraatio hotellijärjestelmä Planetiin (ent. Hoist), joka myös Kultarannalla oli käytössä. Integraatio mahdollisti sen, että laskutus ja kaikki sen jälkeiset toimet olisi helppoa ulkoistaa Finvoicerille.
Valtteri Myrskyluoto lisää, että laskutuskumppanin valintaan vaikuttivat myös selkeä käyttöliittymä, kotimaisuus sekä selkeä hinnoittelu.
Finvoicerilla on Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Avainlippu, eli sekä Finvoicerin ohjelmaa että siihen liittyviä taloushallinnon palveluja tuotetaan ja kehitetään Suomessa kotimaisin asiantuntijavoimin.
“Voimme suositella Finvoiceria kaikille yrityksille koosta toimialasta riippumatta.”
Laskutuksen automatisointi säästää aikaa ja tuo tehokkuutta
Kultarannan käyttämässä Planetin hotellijärjestelmässä luodaan vain lasku ja tämän jälkeen Finvoicer hoitaa laskutuksen loppuun. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että laskun luomisen jälkeen laskuaineisto siirtyy Finvoiceriin, josta lasku lähtee asiakkaalle. Tämän jälkeen Finvoicer hoitaa koko laskun elinkaaren tarvittaessa perintään asti.
”Aikaa on säästynyt merkittävästi ja nyt kaikki laskutus tapahtuu yhdestä paikasta. Kassankierto on pysynyt hyvällä tasolla ja palvelu on ollut nopeaa ja joustavaa.”
Nopeaan ja joustavaan palveluun on tietenkin kuulunut se, että Finvoicerin asiantuntijat ovat olleet Kultarannan käytössä antamassa apua ja ohjeita. ”Apua on saatu aina, kun on tarvittu”, Myrskyluoto kiittelee.
Finvoicer tehostaa taloushallintoa toimialasta riippumatta
“Voimme suositella Finvoiceria kaikille yrityksille koosta toimialasta riippumatta”, sanoo Kultaranta Resortin operatiivinen johtaja Valtteri Myrskyluoto.
Finvoicerin laajaan palveluvalikoimaan kuuluvat laskutuksen kaikki vaiheet, laskun teosta perintään, laskurahoitus, sekä erilaiset tilitoimistopalvelut.
Varaa aika Finvoicerin esittelyyn, niin kerromme miten voisimme olla tehostaa sinun yrityksesi taloushallintoa! Voit myös kokeilla Finvoiceria ilmaiseksi demotunnuksilla.
Lue seuraavaksi
Voisimmeko auttaa sinuakin säästämään aikaasi?
Juuso Varttinen
Account Manager
Autan mielelläni sinunkin yritystäsi, ota yhteyttä!