• Hyppää ensisijaiseen valikkoon
  • Hyppää pääsisältöön
  • Hyppää ensisijaiseen sivupalkkiin
  • Hyppää alatunnisteeseen
Finvoicer

Finvoicer

  • Palvelut
    • Sähköinen taloushallinto
    • Laskujen elinkaari
    • Maksuhuomautus
    • Perintä
    • Pikaperintä
    • Laskurahoitus
    • Kirjanpito
    • Palkanlaskenta
    • Talousneuvonta ja arvonmääritykset
  • Ohjelmat
    • Finvoicer
    • Finvoicer 247
    • Finvoicer BI
    • HelpostiLasku
  • Ajankohtaista
  • Asiakastarinat
  • Meistä
  • Meille töihin
  • Kirjaudu
    • Finvoicer
    • Finvoicer247
    • HelpostiLasku
  • Kirjaudu sisään

Perintä

Yli 55.000 perintätoimeksiannon kokemuksella tiedämme, miten rahasi saadaan perittyä. Perinnän hoidamme vuosien kokemuksella tehokkaasti, mutta hienotunteisesti muistaen, että jokaisen toimeksiannon taustalla on asiakassuhteesi.

Toimeksiannon voi jättää suoraan Finvoicer-laskutusohjelmasta, jolloin pääsette seuraamaan perinnän etenemistä reaaliaikaisesti. Vaihtoehtoisesti voitte täyttää pikaperintälomakkeen. Toimeksiannon jättäminen on nopeaa ja maksutonta.

Kuluttaja velallisena

Perintätoimia, jotka kohdistuvat yksityishenkilöön, säädellään lain kohdassa 513/1999 Laki saatavien perinnästä. Perintälaki on pakottava velallisen hyväksi. Velallista ei voi asettaa lain säännöksiin verrattuna huonompaan asemaan edes hänen omasta suostumuksestaan. Lain säädösten lisäksi sitoudumme noudattamaan hyvää perintätapaa.

Yritys velallisena

Yritysvelallisen perintäprosessi eroaa yksityishenkilön perintäprosessista tietyiltä osin. Alla näet perintäkaavion velallisen ollessa yritys tai yhteisö.

CASE TVT asunnot Oy

Turun kaupungin omistama TVT Asunnot Oy luottaa perinnässä Finvoiceriin. TVT Asunnoilla on yli 11.000 vuokra-asuntoa eri puolilla Turkua.

CASE Printmix Oy

Printmix Oy on luottanut Finvoicerin perintään jo kahden vuoden ajan. Printmix tarjoaa jäsen-, kilpailutapahtuma- ja juhlalehtien toteutuksia.

Vapaaehtoinen perintä aloitetaan maksuhuomautuksen jälkeen

Vapaaehtoinen perintä sisältää kirjeperinnän, puhelinperinnän ja trattaperinnän. Perinnän vaiheet vaihtelevat riippuen, onko asiakkaasi yritys- vai kuluttaja-asiakas. Alla olevaan kuvaan on koottu sekä yritys- että kuluttajavelallisen perintäprosessin vaiheet.

Näin aloitat vapaaehtoisen perinnän

Jos olet lähettänyt alkuperäisen laskun asiakkaallesi Finvoicer-laskutusohjelmasta ja olemme jo lähettäneet asiakkaallesi maksuhuomautuksen, jatkamme perintää kirjeperinnällä. Kirjeperintä aloitetaan maksuvaatimuksen laatimisella ja lähettämisellä. Asia on siis jo hoidossa eli sinun ei tarvitse tehdä mitään.

Jos olet lähettänyt maksuhuomautuksen asiakkaallesi itse, voit tehdä maksuttoman perintätoimeksiannon Finvoicer-laskutusohjelmasta. Perintätoimeksiannon tekemiseen tarvitset tunnukset laskutusohjelmaan. Perintää voit seurata Finvoicerista reaaliaikaisesti. .

Jos kyseessä on yksittäistapaus, jätä toimeksianto täyttämällä pikaperintälomake täällä.

Jos haluat hoitaa laskuttamisen ja huomauttamisen itse, voit ulkoistaa ja automatisoida velkasaatavan kotiuttamisen meille vapaaehtoisesta perinnästä alkaen. Valitsemme yrityksellesi sopivan tavan aineistonsiirtoon, jolloin haluamasi laskut siirtyvät meille maksuvaatimusvaiheeseen automaattisesti. Perintätoimeksiannoista aiheutuvat kulut perimme velalliselta. Jätä yhteydenottopyyntö sivun alareunassa olevalla lomakkeella.

Suorituksen saatuamme tilitämme avoimen pääoman ja kertyneen viivästyskoron sinulle.

Mikäli vapaaehtoinen perintä ei tuota tulosta, seuraava vaihe on oikeudellinen perintä.

Oikeudellinen perintä

Oikeudellinen perintä on vaihtoehto, jos saatavia ei ole pystytty perimään vapaaehtoisen perinnän kautta.

Haasteharkinta ja toimenpidesuositus

Oikeudellinen perintäprosessi aloitetaan haasteharkinnalla. Haasteharkintavaiheessa selvitämme velallisen maksuhistorian ja -käyttäytymisen sekä luottotiedot.

Suorittamamme selvityksen perusteella annamme sinulle toimenpidesuosituksen, jonka pohjalta teemme yhdessä suunnitelman perinnän etenemisestä. Toimenpidesuosituksen jälkeen sinä teet päätöksen haluatko jatkaa saatavan perimistä oikeudellisen perinnän kautta.

Haastehakemus

Jos haasteharkinnassa todetaan, että saatavan perintää on kannattavaa jatkaa oikeudellisen perinnän kautta, laadimme haastehakemuksen ja toimitamme sen velallisen kotikunnan käräjäoikeuteen. Tarvittaessa toimitamme käräjäoikeuteen asiassa mahdollisesti pyydetyt lisälausunnot.

Haastehakemuksella saatavalle haetaan tavallisimmin ulosottokelpoinen tuomio, joka siirretään ulosottoviranomaiselle täytäntöönpanoa varten. Vaihtoehtoisesti voidaan hakea myös jotain muuta perintään liittyvää menettelyä kuten esimerkiksi häätöä, konkurssihakemusta, osamaksutilityshakemusta tai muita turvaamistoimenpiteitä.

Suoritusten saavuttua tilitämme varat korkoineen sinulle.

Jälkiperintä

Suosittelemme saatavan siirtämistä jälkiperintään, mikäli velallinen todetaan haasteharkinnassa varattomaksi. Jälkiperintää suosittelemme myös, mikäli velallisella on huomattava määrä maksuhäiriömerkintöjä, koska on todennäköistä ettei saatavia saada perittyä ulosoton kautta.

Jälkiperintään siirrettyjen toimeksiantojen kohdalla valvomme ettei saatava vanhene. Jälkiperinnän aikana perimme saatavaa säännöllisesti vapaaehtoisen perinnän kautta.

Jälkiperinnästä huolimatta voitte tehdä saatavasta kirjanpidollisesti luottotappion. Vaikka kirjaatte saatavan tässä vaiheessa luottotappioksi, se ei estä saatavaan kohdistuvia perintätoimia. Mikäli velalliselta saadaan myöhemmin perittyä pääomaa, voitte kirjata sen kirjanpidollisesti uusmyynniksi.

Perintä ulkomailta

Kotiutamme ulkomaiset saatavasi yhteistyökumppaneidemme kautta. Yhteistyökumppaneidemme paikallisilla asiantuntijoilla on kokemusta velallisen kohdemaan laki- ja kulttuurierojen vaikutuksesta perintään ja saatavan kotiuttamiseen. Ulkomaan perintä aloitetaan kirjallisella maksuvaatimuksella, joka voi olla suomen-, ruotsin tai englanninkielinen. Tarvittaessa käytämme tulkkia muille kielille kääntämiseen.

Kun lasku on riitainen

Saatava katsotaan riitaiseksi, mikäli velallinen toimittaa saatavasta perustellun reklamaation. Perintälain mukaan tällaisten riitautettujen saatavien perintää ei voida jatkaa vapaaehtoisen perinnän kautta.

Riitautettujen saatavien kohdalla vaihtoehtoina on saatavan sovitteleminen tai siirtäminen lakimiehen hoidettavaksi.

Lakimiehemme hoitavat riitautuneiden saatavien selvittämisen ja kotiuttamisen. Riitautuneen saatavan periminen aloitetaan maksuttomalla arviolla järkevästä etenemistavasta. Useimmiten asian hoitaminen aloitetaan sovintoon tähtäävällä kirjeellä velalliselle. Jos asiaa ei saada ratkaistua sovinnollisesti, tyypillisesti ainoaksi vaihtoehdoksi saatavan kotiuttamiseksi jää kanteen nostaminen tuomioistuimessa. Velallista vaaditaan korvaamaan velkojalle aiheutuneet kulut ja oikeusturvavakuutus tyypillisesti korvaa osan velkojan kuluista. Velkojalle syntyy kuitenkin aina kuluriski tuomioistuinkäsittelystä.

KOKEILE FINVOICERIA ILMAISEKSI!

Juuso Varttinen

Account Manager

Autan mielelläni sinunkin yritystäsi, ota yhteyttä!

0400318019
juuso@finvoicer.fi

    Olen kiinnostunut palveluista!

      Google reCAPTCHA: Yksityisyysasetukset ja Palveluehdot .

      icon_booking

      Tai varaa Sinulle sopiva aika asiantuntijaltamme.

      Siirry ajanvaraukseen

      Ensisijainen sivupalkki

      Palvelut

      • Sähköinen taloushallinto
      • Laskujen elinkaari
      • Maksuhuomautus
      • Perintä
      • Laskurahoitus
      • Kirjanpito
      • Palkanlaskenta
      • Talousneuvonta ja arvonmääritykset

      Footer

      Finvoicer Group Oy

      Puutarhakatu 53, 20100 Turku
      Tietosuojaseloste

      Asiakaspalvelu

      Arkisin 9.00 – 16.30
      Puh. 02 6510 0650
      asiakaspalvelu@finvoicer.fi

      Myynti

      Arkisin 9.00 – 16.30
      Puh. 02 6510 0655
      myynti@finvoicer.fi

      Tekninen tuki

      Arkisin 9.00 – 16.30
      Puh. 02 6510 0656
      tuki@finvoicer.fi

      Palvelumme

      • Laskun elinkaaripalvelu
      • Maksuhuomautuspalvelu
      • Laskurahoituspalvelu
      • Kirjanpitopalvelu
      • Palkanlaskentapalvelu
      • Talousneuvonta ja arvonmääritykset

      Ohjelmistot

      • Finvoicer – Automatisoitu laskutusohjelma
      • Finvoicer 247 – Asiakkaillesi rakennettu maksamisen onlinepalvelu
      • Finvoicer BI – Pureutuvat talousluvut tulosjohtamiseen ja analysointiin
      • HelpostiLasku – Helppo laskutusohjelma pienyritykselle

      Seuraa Finvoiceria sosiaalisessa mediassa ja pysy mukana uusimmissa ominaisuuksissa ja päivityksissä:

      © Finvoicer Oy   |   Toteutus ja ylläpito MMD Networks Oy

      Hallinnoi evästeiden suostumusta
      Käytämme evästeiden kaltaisia tekniikoita laitteen tietojen tallentamiseen ja/tai käyttämiseen. Teemme tämän parantaaksemme selauskokemusta ja näyttääksemme henkilökohtaisia mainoksia. Suostumalla näihin tekniikoihin voimme käsitellä tällä sivustolla tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia. Suostumuksen epääminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
      Toiminnalliset Aina aktiivinen
      Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
      Asetukset
      Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
      Tilastot
      Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
      Markkinointi
      Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
      Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse myyjiä Lue lisää näistä tarkoituksista
      Näytä asetukset
      {title} {title} {title}